Baranya, Hungary
Üdvözlünk minden kedves érdeklődőt. Mindenkit szeretettel vár a PÉÉF. Minden hónap első péntekén éjfélkor kezdjük el a futást Pécs belvárosában. Találkozó, induló és vég pont is egyben Domus parkoló. Gyertek fussunk egy jót együtt éjszaka!!! Az éjszakai futáson kívül még más nappali Örömfutásra is várunk MINDENKIT!!! Kortól, nemtől függetlenül. Sőt akár kerékpárral, görkorcsolyával, kutyával, macskával is lehet jönni, lényeg, hogy mozogjunk egy jót közösen!

2012. január 1., vasárnap

Boldog Új Futásban Gazdag Évet Kívánunk!!!! ...Játssz velünk 2012-ben...

Sziasztok!

Először is had kezdjük azzal a beszámolót, hogy kitaláltunk 2012 re egy játékot.
Reméljük szerettek játszani. :) Hiszen örök gyereknek lenni jóóóÓÓóó!!!
Egy kis versengésnek is felfoghatjuk.

A szabályok:

Akik voltak Mikulás futáson decemberben, azok kaptak egy szép naptárt.
Ezen a naptáron található 2012 összes PÉÉF és BÉF, a Szüreti Vesszőfutás Bóly, és pár PÉÉF extra időpontjai.
A hónapok mellett van viszonylag sok hely. Szerintem úgy is sokan vezettek edzésnaplót. Kezeljétek ezt is majdnem úgy, és oda a naptárra írjátok le, hogy éppen azon a héten mennyi kilométert sikerült gyűjteni futásban. Beleszámítanak a versenyek is.
Ha voltatok versenyen azt is írjátok le, hogy hol voltatok, hány km és ha gondoljátok az időtöket is.
Szóval szépen becsületesen töltögessétek hétről hétre a naptáratokat.
A kreatívak még csinálhatnak az éves futásos képeikből egy fotó montázst is.
Ha valaki rengeteget fut és nem elég a hely a hónapok mellett, akkor nyugodtan használja a hátulját.
Csak írjátok oda a hónapokat.
A játék természetesen 2012 év végéig tart.
A szépen kidekorált naptárakat, és a fotó montázsokat küldjétek el nekünk. 2013. január 3.- ig.
Így az év első éjszakai futásán már tudunk eredmény hirdetni.

Díjazva lesznek a 2012-es év három legtöbbet futó női, és férfi játékosok!
Plusz megkapják az év futója címet!

Remélem sokatok figyelmét felkeltette ez a játék, és játszva gyűjtitek velünk együtt a kilométereket egész évben.
A játékra jelentkezni a pecsfutas@gmail.com címen lehet.
A játékba év közbe is be lehet csatlakozni, és ki lehet tölteni visszamenőleg is a naptárat, hogy a későn értesülők, se legyenek hátrányban.

Akinek még nincsen naptárja az játékra való jelentkezéskor írja meg az emailban, és mi küldünk.
Utána nincsen más hátra mint nyomtasson magának és még egyet a futó társának, és indulhat a móka. :)
Játékban bárki részt vehet, legyen vidéki, vagy fővárosi, fiatal, vagy idős.
Csak futni kell, ez gyerek játék!!! ;)
Versenyre / Játékra Fel!!!!

Most pedig egy kicsit az ünnepi futkározásokról, és túrákról olvashattok:

2011. december 25.-e volt a Karácsonyi futásunk: 9:00 kor terveztünk rajtolni, de azt hiszem  nem is sikerült odaérni 9-re a parkolóba ezért olyan 9:20 fele indulhattunk neki a futásnak.
10 lelkes sportoló gyűlt össze a szép napsütéses olyan 3 fok körüli vasárnapon. 9 futó és egy bringás, unokabátyám személyében.
Kicsit szeles idő volt, és elfelejtettem sapkát hozni, de a testvérem (Szabolcs) odaadta a parkolóban a karácsonyi ajándékom egy részét. Egy fülmelegítős fejpántot, ami nagyon jó volt, mert így nem fülledt be a hajam.

2 kört terveztünk, amit Szabolcs, Viki és unokatesóm, megfelezett.
7- en vidáman, hol korcsolyázva, hol sarat dagasztva, hol a fagyott földön futva teljesítettük a kiszabott mennyiséget.
Nagyon meglepő volt, hogy karácsony napján is milyen sokan választják a futást.
Nagyon sokan voltak a tó körül, kisebb-nagyobb csapatokban. Persze a szép idő is sokat segített a futók kicsalogatásában.

A 2 körünk kicsivel 9,5 km alatt volt, és picivel 57 perc felett teljesítettük a távot.
A parkolóba érve, nyújtás előtt és közben kikerültek a karácsonyi finomságok, és teák. Beszélgetés, süti majszolás, teázás közben észre sem vettük, hogy már majdnem 45 perce ott vagyunk. Csak a felerősödő fázás figyelmeztetett az idő múlására. Meg anyuék, hogy hol vagyok, mert nemsokára rokonoknál kel lenni. :)
Így kellemes ünnepeket köszönve elbúcsúztunk, és irány a rokonokhoz, finom ebédre.
Remélem jól éreztétek magatokat, köszönöm, hogy ott voltatok!

2011. december 30. Szilveszter előtti túra: Bár esős időt mondtak, az égiek mégis kegyesek voltak hozzánk, és szép napsütésben kezdtük meg a rendhagyó túránkat. Immáron 4. alkalommal, hű túratársunkat Puszedli kutyát is beleszámítva 18 fő vett részt. Sok rokon, és jó barát társaságában indítottuk meg a Zengő csúcsának meghódítását
Az első felesek és a csoportképek készítése után, felszálló gyenge ködben indultunk neki a Dombay-tótól.
Szép nyugodtan tükrözte vissza a tájat, a nyáron strandolók hadától zajos élettel teli tó.
Mire felértünk az első domb tetejére kisütött a nap is, és sokan levettünk egy réteget, amit egy belső pulcsi fel illetve le húzása követett. :)
Ahogy kapaszkodtunk fel a Zengőre szépen lassan kezdte átvenni a sáros majd fagyot talaj uralmát a hó, míg végül már csak hóban sétáltunk. Ami itt-ott még lábszár középig is ért.
Párszor meg-meg állva egy kis friss erdei levegőt szippantva csodálkoztunk a táj szépségében.

A csúcs sikeres meghódítását, nagy evéssel, ivással ünnepeltük, és búcsúztattuk az Ó évet. Fent a kilátóban a nagy szélben jól esett a már langyos forraltbor.
Miután mindenki megcsodálta a tájat a Mecsek legmagasabb pontjáról, és megtömte a hasát. Szabolcs megtömte a karácsonyra kapott pipáját, és tovább indultunk.

A hegyről lejutni úgy tűnt fárasztóbb lesz mint fel, mert nagyon csúszott ahol kijárták. De az ösvény mellett haladva a mély hó nagyon jól megtartotta a lábunkat és így szépen lecsordogáltunk egy pihenőig, ahol nagy hócsata vette kezdetét. Miből még az is kapott aki nem kért. :)
Aztán folytattuk utunkat a Réka-kunyhóig. Itt megint eszegettünk egy kicsit, és itt durrantottuk el a Zengő csúcsán elfeledett pezsgőt.
Utána egy pár kilométeren keresztül nagy sárdagasztás volt, azért sokszor sikerült kikerülni az út széli hó segítségével. Télen a hó a jó barátunk!! :)
A sáros út egy műútba torkollott, és azt követve jutottunk vissza a Dombay-tó hoz.

Egy nagyon jó, vidám túrát tudhatunk magunk mögött. Év végén ismét megtámadjuk a csúcsot!!!

2011. december 31. Szilveszteri futás:  Nagy köd volt reggel, mikor munkából mentem hazafelé. De nem volt hideg nem volt szél. 10 órakor volt gyülekező a Tv-toronynál.
Már felfelé menet láttunk Mónival sok futót az Állatkert parkolójában. Örültünk, és nagyon jó dolognak tartottuk, hogy ők is futással, mozgással búcsúznak az évtől. Csak kár, hogy nem növeltük egymás táborát.
Fent a Tv-toronynál 5-en gyűltünk össze.

Itt a magasban gyönyörűen sütött a nap, szinte melegített minket. Kicsit elsztorizgattunk, így csak 10:15- kor indultunk neki. Az eredeti terv az volt, hogy a Rotary sétányon futunk 3 kört, de odafelé menet eléggé jégpályás részeken mentünk át, így megszavaztuk, hogy nem kockáztatunk. Visszamentünk a betonra és inkább ott gyűjtöttük a kilométereket. Nagyokat beszélgetve szép nyugis tempóban kocogtunk. Nem siettünk sehová nem kergetett senki. Az évnek úgyis nemsokára vége, hova siessünk. :)
Élveztük a szép időt a tájat, a futást és egymás társaságát.
Mivel az eredeti terv felborult, így csak mentünk amerre jól esett. (egyszer csinálhatnánk egy sors futást, mindig egy pénz érme döntené el merre menjünk. :) )
 Egy kikötés volt, ne legyen sok emelkedő. Lefutottunk Mandulás kempingig, itt Melinda  visszafordult, és egyedül mászta meg a Mecseket vissza a torony lábához. Aztán a Bárány utca tetejére is kinéztünk, onnan fordultunk vissza, és meg sem álltunk Dömörkapuig. Innen még kifutottunk a kilátóig, és csak gyönyörködtünk a tájban. A nap szinte melegített minket, de tudtuk, hogy ez csalóka, így elindultunk vissza. Az állatkert szélénél nem volt mese, vissza kellett jutnunk a Tv-toronyhoz, így azért volt futás felfelé szépen. Nagyon nyugodtan tettük meg a szakaszt, kivéve az utolsó kb. 100-200 métert, itt a Csaba meg én (Gábor) kicsit rákapcsoltunk. Csaba ahoz képest, hogy utálja a hegyeket végig tartotta a tempót, aztán a parkolóban szidott rendesen, hogy jól megfuttattam. :)
Melinda már ott volt, így ő volt az első! :) Hiába hajráztunk a végén.
Aztán Móni és Csaba készült teával, szaloncukorral ami nagyon jól esett. Köszi. ;) Mi most csak magunkat vittük.

Beszélgettünk egy nagyot, és hiába sütött olyan szépen a nap azért megint éreztük, hogy tél van.
Így Boldog Új Évet Kívánva búcsúztunk el egymástól.

Kívánunk mi is mindenkinek!!!
Legyetek egészségesek, vidámak, sportoljatok sokat, terjesszétek, hogy: Sportolni jó!!!
Játszatok, és fussatok velünk 2012-ben is!
Végezetül köszönjük mindenkinek aki az ünnepek alatt velünk tartott és lemozogta a bejglit, és túrával, futással búcsúzott az Ó évtől!!!!

Ui.:
Mi már bele is futottunk az új évbe. Egy laza, kellemes január 1.-i futással.
Csak 4 km de ez is pont jó volt.
A végén még le is vetettem a cipőmet és egy kb. 100 méteren keresztül futottam mezítláb. Nagyon jó volt úgy éreztem magam, - mint egy macska- semmi hangot nem csaptam.
Jó 2012-es első futást nektek is.

Sziasztok.
Üdvözlettel: Gábor, Szabolcs

1. Igen ilyen hidegben nagyon jól tud esni a forralt bor. Egy jó kis közös futás, iszogatás összehozza az embereket, mondjuk én tuti nem futottam volna mezítláb :) Ha nagy bor rajongó vagy, és nem csak a forralt bort szereted, látogass el ide, tök sok hasznos infót találsz http://minu.me/-vinopedia